Kerst Playlist: 7 x toffe kerstnummers-lijst op Spotify

Jouw Kerstfeest thuis of Kerstgala wordt natuurlijk nóg gezelliger met playlists vol goede muziek. Wil je met Kerst kunnen switchen tussen bijvoorbeeld jazzy classics, alternatieve kerstmis-knallers, danskrakers en onvermijdelijke cliché-nummers? En is livemuziek van een goede coverband geen optie? We hebben 7 toffe Spotify Kerst-playlists voor je verzameld die bol staan van de gevarieerde kerstnummers. Je kunt ze zelfs direct op deze pagina afspelen als je je Spotify-app al hebt openstaan. Merry Christmas!

leuke Spotify Kerstmis playlists

Wie kan er tijdens de Kerstdagen nou zonder gezellige Kerst-muziek? De hele dag door kun je – als je wilt – de beste deuntjes opzetten voor nog meer sfeer. Het mooie is dat er voor élke smaak en élk moment wel iets te vinden is. En als je niet een band voor een kerstgala nodig hebt om live de beste nummers te spelen (niet alleen kerst-nummers natuurlijk ;-)), maar gewoon muziek uit je boxen nodig hebt, dan hebben we in dit artikel voor jou waarschijnlijk een paar prima tips!

7 Kerst Playlists: speel ze hier of in de Spotify-app af!

Coverband The Hits heeft voor jou een aantal Spotify-playlists geselecteerd waarmee jij jezelf én je gasten gegarandeerd tevreden stelt.

’s Ochtends tijdens het kerstontbijt, ’s middags tijdens het keuvelen of spelletjes, ’s avonds tijdens het familiediner of tijdens de echt late uurtjes met een afzakkertje rondom een knisperende open haard óf op een (geïmproviseerde) dansvloer: open de links hieronder in je Spotify-app óf klik direct op de nummers hieronder als je Spotify al open hebt staan. Zo geniet je meteen eenvoudig van een gevarieerde mix van kerstnummers, veel luisterplezier!

Deze 7 kerstmis-playlist vind je hieronder (met link of direct afspeelbaar in de Spotify-app):

1. Christmas classics (60 nrs)
  2. A Catchy Christmas (+ 15 nrs)
  3. Rocking X-mas (+ 15 nrs)
  4. The Ultimate Jazz Christmas (+ 15 nrs)
  5. Alternative Christmas (50 nrs)
  6. Christmas Dance (+ 20 nrs)
  7. Holiday Songs – Christmas Songs (130 nrs)LET OP: OP JE SMARTPHONE MOET JE DEZE PAGINA WELLICHT EVEN EEN KEER REFRESHEN/ OPNIEUW LADEN OM ALLE LIJSTEN EN BEGELEIDENDE TEKST GOED TE KUNNEN ZIEN.

1. Christmas Classics

Hiermee moeten we natuurlijk aftrappen, traditie verplicht zou je kunnen zeggen.. Van Nat King Cole, Judy Garland en Dean Martin tot Paul McCartney of Chris Rea: deze lijst (60 nummers) bevat de klassiekers die je met Kerst minimaal 1x gehoord moet hebben ;-).

2. A Catchy Christmas

Nummers die je waarschijnlijk zelden of nog nooit hebt gehoord, maar die absoluut een aanstekelijke kerstsfeer opleveren! Van een shuffle van Arthur Ebeling tot de internationale cult-hit van ‘onze eigen’ Fay Lovsky (Christmas was a friend of mine), zet deze catchy playlist (zo’n 15 nummers) op, schenk een wijntje in en doe een stiekem dansje 😉

3. Rocking X-mas

Als het wat steviger en ‘onbekender’ mag, dan is deze playlist (zo’n 15 nummers) waarschijnlijk wel interessant voor je. De gitaren worden op 10 gezet bij The Dandy Warhols en Jimmy Eat World, en een band als The Decemberists doet het weer op z’n eigen wijze. Lekker stevig kerstnummers-lijstje hoor!

4. The Ultimate Jazz Christmas

Verwacht hier niet alle christmas classics met een jazzy sausje: nee, dit zijn vooral lekkere jazz-tunes die tijdens Kerst gewoon prima passen bij een dagje binnen terwijl het buiten guur en donker is. Chat Baker, Lee Morgan, Scott Hamilton en meer grootheden van de swing trakteren jou op feel good-muziek waarbij je af en toe echt even met je vingers moet knippen en de heupjes losgooit. Overigens: als de playlist (zo’n 15 nummers) af is pakt Spotify vanzelf ‘meer nummers erbij, gebaseerd op het genre‘, dus de muziek houdt niet op. EXTRA TIP: zoek anders op Spotify de radiolijst (afspeellijstenradio) met exact dezelfde naam op, die gaat maar door.

5. Alternative Christmas

Tja, wat is precies ‘alternatief’? Je gaat in elk geval kerstnummers horen die je nog niet kende, van artiesten die je bekend (kunnen) voorkomen als je een beetje ‘indie-minded’ bent, tot aan echt grote bekende namen. Wat te denken van bijdragen van The Ramones tot aan The Smashing Pumpkins, en van de Fleet Foxes of LCD Soundsystem tot The Killers, R.E.M. en Sufjan Stevens. Check it out, ruim 50 nummers!

6. Christmas Dance

Het dance-genre combineren met kerstnummers, waarom ook niet? Deze ruim 20 nummers drijven meer op beats & bass, en werken zowel als achtergrondmuziek als party-knallers als het volume harder kan: wat bijvoorbeeld te denken van Who will dance van Nora en Pure? Dat alleen de eerste track in deze playlist een kerst-gerelateerde songtitel heeft, nemen we maar voor lief, toch?

7. Holiday Music – Christmas Songs

Als laatste playlist met kerstnummers een verzameling christmas holiday songs, ‘met van alles wat’: van onvermijdelijke hits zoals die van Wham! en Mariah Carey tot Frank Sinatra, Miley Cyrus en Destiney’s Child. Heden en verleden mixen aardig samen in deze lijst met bijna 130 nummers.

Ben je geholpen met deze Kerst Playlists?

Vond je dit artikel met kerst playlist-tips nuttig? Leuk als je deze webpagina dan wilt delen via jouw social media, dan maak jij op jouw beurt ook weer anderen happy met muzikale kerstdagen! Als dat geen perfect voorbeeld van de juiste Christmas Spirit is 😉

Ervaren band voor kerstgala of kerstfeest boeken?

Coverband The Hits is in staat van elk event een gezellige feest te maken. Ook tijdens kerst hebben we de juiste setlists paraat, inclusief natuurlijk enkele Kerst-knallers. En verder een mix aan hits uit de 10’s, 00’s, 90’s, 80’s, 70’s! Van recente dansvloer-krakers tot onterecht vergeten juweeltjes. Onze covers omvatten stijlen als populaire pop, rock, soul, reggae, latin, indie, disco en funk, en dat in het Engels of Nederlands. Genieten maar dus, en vaak de voetjes van de vloerrrrrr!