Skoftig mooie lente-bruiloft | Medemblik

In Medemblik, de oudste stad van West-Friesland, gaven op 29 mei 2019 Leon en Ellen een ‘onwijs gezellig’ trouwfeest. Coverband The Hits mocht hun bruiloft voorzien van de benodigde gevarieerde livemuziek. In hotel-restaurant Het Wapen van Medemblik bleek maar weer dat West-Friezen van een goed feestje en lekker dansen houden!

[verslagje met vertraging ;-)]
Terwijl wij onze spullen vroeg in de avond de ruime feestzaal insjouwden, scheen het warme zonnetje nog behaaglijk. Binnen was het natuurlijk ook goed toeven, en met een reden: het huwelijksfeest zou niet veel later van start gaan. Snel werden de geluid- en lichtset opgebouwd door onze ervaren technicus. Zelf maakten we onze instrumenten speelklaar. Mooi op tijd was onze soundcheck ook afgerond. De eerste gasten druppelden binnen. Rond 20:30 was de zaal lekker bedrijvig en gevuld toen het pasgetrouwde stel met applaus werd ontvangen. Nu waren wij – netjes omgekleed natuurlijk – aan de beurt!

“The Hits: skoftig!”

Skoftig is in 2014 verkozen als het mooiste woord uit de West-Friese taal. Het is een ouderwets synoniem voor vet, wreed of cool en wordt gebruikt als iets heel mooi, lekker of erg goed is. “Skoftig mooi! Echt skoftig man!”

Mooi compliment, en die toegift kwam er!

Dit even als mogelijk benodigde uitleg voor het volgende, want.. Bruidegom Leon richtte na afloop samen met zijn bruid Ellen in hun slotwoordje – goed gebruik natuurlijk op de meeste bruiloften – het woord nog even speciaal tot ons. We beschouwden het als een zeer mooi compliment dat ons optreden door hem letterlijk werd omschreven als ‘skoftig’ 😉 Dat er vervolgens vanuit de zaal  we want more  en  nog ientje toe  werd geroepen, begreep het bruidspaar ook wel. Maar, zo zei Leon, dat kon dan mooi ‘zodra zij er met z’n tweeën tussenuit geglipt waren’. En zo geschiedde, want een (extra) toegift weigeren we natuurlijk nooit!

Bruiloft Medemblik West-Friesland - Coverband The Hits

Mooie review van dit bruidspaar:

“Coverband The Hits, We hebben een fantastisch feest gehad en jullie hebben hier een grote bijdrage in geleverd. Ook vanuit onze gasten hebben we alleen maar positieve reacties ontvangen over de muziek. Het geluid was perfect en de swingende nummers hebben ervoor gezorgd dat iedereen op de dansvloer stond. Jullie hebben je sporen nagelaten. Bedankt voor een onvergetelijk optreden op onze bruiloft op 29-05-19 in Medemblik.

– Bruidspaar Leon & Ellen schreef deze Aanbeveling op onze Facebook-pagina (juni 2019).

Betaalbare bruiloftband in Noord-Holland nodig?

Of specifieker nog in West-Friesland? 😉 Neem dan eens vrijblijvend contact op met Coverband The Hits, de sympathieke en ervaren Noord-Hollandse Hitmachine. Strakgespeelde dansbare hits! Oók te boeken voor bruiloften in regio Hoorn, Haarlem, Zaanstad, Zaandam, Amsterdam, De Wormer, Egmond, Callantsoog, Castricum, Schoorl, Schagen etc.

• Als je onze vele positieve referenties hier op de site leest, en hoort welke welke scherpe all-in prijs wij hanteren, kunnen wij zomaar jouw schot in de roos zijn!
  • We geven zoals altijd 110% en spelen een gevarieerde draaikolk aan hits, vol karakter, perfect uitversterkt en uitgelicht en met veel enthousiasme.