Feestavond ‘24 Uur Trappen Tegen Huntington’ | Westzaan

Op 22 en 23 juni bruist het bij het complex van voetbalclub VVV Westzaan. In het kader van de actie ‘24 Uur Trappen tegen Huntington’, een erfelijke maar bij velen onbekende ziekte, wordt vanaf deze locatie het klokje rond gefietst – van zaterdag 15.00 tot zondag 15.00 uur. Er worden ook andere sportieve activiteiten georganiseerd. Doel: de ziekte meer bekendheid geven en fondsen werven voor onderzoek naar een medicijn! Coverband The Hits treedt zaterdagavond 22 juni met veel plezier en belangeloos op tussen 20:00 – 24:00 uur. Met alle betrokkenen maken we er een mooie feestavond van!

Goed doel steunen hoort bij Coverband The Hits..

Misschien wist je dit al: Coverband The Hits komt voort uit een eenmalig project (De Hoed On Tour) voor een regionaal goed doel (Voedselhulp Langedijk) in 2015. De bandleden klikten echter samen enorm goed, en onder de huidige naam zijn we met enthousiasme verdergegaan. Juist vanwege onze ontstaansgeschiedenis traden we de afgelopen jaren vaker op voor een (in Noord-Holland opgezet) goed doel-evenement. Dit jaar zetten we ons graag belangeloos in voor ’24 uur trappen tegen Huntington’.

Huntington Zaanstreek - 24 Uur Trappen tegen Huntington

Waarom steunen wij 24 Uur Trappen tegen Huntington?

Drummer Niels verwoordt het als volgt: “Naast het feit dat enkelen van ons zelf geregeld op een racefiets of mountainbike zitten, is Edwin een bekende van ons. Zijn verhaal en drive inspireren ons enorm. We helpen hem en de Huntington-stichting graag om een succes van deze fantastische 2-daagse actie te maken. Ook ons geluidsbedrijf Higher Ground Productions dacht er direct zo over, met hun ondersteuning zijn we ook dit optreden erg blij!”

‘Mooie toertochten door Noord-Holland’

Huntington is een erfelijke, tot nu toe ongeneeslijke ziekte. Maar juist om het leven te vieren en fondsen te werven, is er het hele weekend een sportief en vrolijk programma (zie poster onder)!

Houd je van mooie tochten rijden in Noord-Holland? Wil je dit als team (10 personen) of individueel doen, en zo de actie ondersteunen? Op de website van Stichting Huntington Zaanstreek lees je meer over hoe jij op sportieve wijze kunt meehelpen om geld in te zamelen en een leuk weekend te hebben!

Er wordt letterlijk getrapt tegen Huntington, op diverse manieren:

• Prachtige 110 km estafette fietstocht door Noord-Holland, een must voor iedere wielerliefhebber. Je rijdt via Westzaan, Heemskerk, Schoorl, Hoorn, Purmerend, Zaansche Schans en Zaandam.
  • Mooie korte toertocht van 40 km naar kasteel Marquette.
  • Voetbaltoernooi bij VVV Westzaan.
  • Boerengolf en Prutrace.

Gewoon doneren kan natuurlijk ook, alle beetjes helpen!

Livemuziek: nóg meer positieve energie

Als onderdeel van het uitgebreide 2-daagse programma (zie poster hieronder) is er op verschillende momenten livemuziek. Coverband The Hits treedt op tijdens de feestavond op zaterdagavond 22 juni in de kantine van VVV Westzaan. Tussen 20:00 en 24:00 uur spelen we 3 flinke sets, met een draaikolk aan toffe hits.

Heb je overdag gefietst of aan andere activiteiten meegedaan? Woon je in de buurt en wil je ook zo de actie en initiator (en Huntington-patiënt) Edwin Stolp een hart onder de riem steken? Kom langs en dans mee tegen Huntington.

programma 24 uur Trappen tegen Huntington

Meer over de actie & Huntington:

• HUNTINGTON is een erfelijke ziekte die de hersenen steeds verder aantast. Denk aan een combinatie van ALS, Parkinson en Alzheimer.
  • De ziekte kan resulteren in: verminderde controle over het lichaam, vergeetachtigheid en zelfs (extreme) persoonlijkheidsverandering. De ziekte leidt gemiddeld na 16 jaar tot de dood van de patiënt.
  • Er is veel onwetendheid en schaamte over de ziekte, omdat het sociaal onwenselijke gedrag dat uit de ziekte kan voortkomen vaak – onterecht – gezien wordt als iets dat bij de persoon hoort, of iets dat een familietrek is.
  • Openheid en verspreiding van kennis over HUNTINGTON is belangrijk, zodat meer (potentiële) dragers van de ziekte zich laten testen, om zo het onnodig doorgeven van de ziekte van generatie op generatie te vermijden. Er wordt hard gewerkt aan medicijnen, die steeds beter worden. Voor onderzoek en ontwikkeling is veel geld nodig.

In 2020 een band nodig voor een goed doel?

Ook voor volgend jaar zijn we al voornemens weer een goed doel-event in Noord-Holland te steunen! Ben je betrokken bij de organisatie van zo’n event en denk je dat wij je goed kunnen helpen? Neem contact met ons op, wie weet hebben we een match!