Goede band op je verjaardag? Top-idee, wist ook deze vriendengroep!

Tijd is relatief zegt men, maar toch.. 40 jaar worden, dat laat je toch niet zomaar gebeuren? Zeker niet, zo wisten deze vijf heren al snel! Ze staken de koppen bij elkaar, bespraken de opties om een feest te organiseren en als snel werd er contact opgenomen met Coverband The Hits. Wat onze prijs was, of we beschikbaar waren, hoe we het zouden aanpakken deze avond etc. Wil jij ook een toffe band op je verjaardag, lees dan zeker even door voor de tips & handige infographic.

Als je al ruim 2 decennia een hechte vriendengroep bent, en je bereikt met elkaar de mijlpaal van 40 jaar worden, dan lijkt het zo klaar als een klontje: je organiseert een spetterend verjaardagsfeest met elkaar, voor al jullie vrienden en familie! Hoe kan dat nou beter dan met lekkere livemuziek waarop iedereen los kan gaan? We zijn voor deze birthday-party geboekt, en dus staan we over enige tijd in het Noord-Hollandse Oudkarspel op het podium in een gezellige (afgehuurde) horeca-locatie.

feest organiseren - band voor verjaardag

We kijken er al naar uit – zoals naar elk optreden! Want wij hebben er altijd zin in om met elkaar weer de beste hits uit ons gevarieerde repertoire ten gehore te brengen op een feest waar de gasten sowieso goed in de stemming zijn voor gezelligheid. Wie onze band wil inhuren voor een verjaardagsfeest is verzekerd van minimaal 3 sets livemuziek. Natuurlijk zijn onze instrumenten tiptop in orde, geluidsinstallatie en (standaard inbegrepen) podiumlicht perfect geregeld, en hup gaan met die hits!

Live: lekkere, dansbare covers in vele stijlen

Ook op dit feest spelen we weer een passende maar gevarieerde mix van lekkere, vaak  zeer dansbare covers in uiteenlopende genres. Je hoort bij ons karaktervolle hits uit de 10’s, 00’s, 90’s, 80’s, 70’s! Van recente dansvloer-krakers hits tot onterecht vergeten juweeltjes. Onze covers omvatten stijlen als populaire pop, rock, soul, reggae, indie, disco en funk, en dat in het Engels of Nederlands. Genieten maar dus, en vaak de voetjes van de vloerrrrrr!

Lees hier wat enkele andere birthday-boys & girls zeiden over ons optreden op hun feest.

NB: ná het feest proberen we dit artikel even te updaten met bv. foto’s van het feest!

Tips: zelf een onvergetelijk verjaardagsfeest organiseren!

Wil jij zelf ook een mooi feest organiseren ter ere van jouw verjaardag, of ga je ook een verjaardagsfeest geven met een groep vrienden? Dan heb je misschien iets aan de tips én de infographic hieronder.

• De uitnodiging voor je feest

Maak werk van de uitnodiging voor het feest. Hiermee kun je de verwachting sturen en de stemming op voorhand al een beetje bepalen. Prikkel je gasten, maak ze enthousiast of nieuwsgierig. Maar ook: vergeet de feiten niet, zoals tijden, adres en wellicht cadeauwensen of specifieke verzoeken.

• Aansprekend thema voor je feest

Overeenkomsten scheppen een band tussen mensen in een groep, en dat vergroot de gezelligheid. Zeker als je diverse mensen uitnodigt die elkaar niet (goed) kennen, helpt het om iets te creëren waardoor mensen zich door ‘iets gemeenschappelijks’ meer op hun gemak voelen.  Een leuk thema, bijvoorbeeld een specifieke dresscode, is dan de oplossing. En het maakt de openingszinnen vaak een stuk gemakkelijker 😉 Druk je gasten wel op het hart dat ze zich ook aan het thema moeten houden.

• Passende feestlocatie

Niets kan een feest zo verpesten als een inspiratieloze locatie, teveel tl-licht of te weinig sfeerlicht, beroerde bereikbaarheid van de plek (inclusief geen taxi kunnen krijgen), lauwe hapjes of bijvoorbeeld trage bediening of personeel dat niet gewend is aan het type feestje dat jij voor ogen hebt. Ga op tijd op zoek naar een plek die goed aanvoelt, waar de mensen begrijpen wat je wenst en waar pro-actief met je wordt meegedacht (zoals wij trouwens ook altijd doen zodra we geboekt worden).

• Aandacht voor de inwendige mens

Een écht goed verjaardagsfeest kan niet zonder genoeg lekker eten en voldoende keuze qua drankjes. Dus niet alleen 2x een plakje worst op een rondgaande schaal (dat is heeeeel 2004 ;-)) en bier uit blik. Hoe je het regelt, is natuurlijk aan jou. Ga vooraf lekker zelf in de keuken aan de slag, koop niet schraal in of ga in zee met een locatie of traiteur die kwaliteit levert. Is het ‘drinken op de bon’, maak goede afspraken over tot hoe laat de bar open is en wat men mag bestellen. Misschien stem je je eten en drinken wel perfect af op het feest-thema, wel zo nuttig… De genomen moeite zal alleen maar extra blije gezichten opleveren, en dat is wat je wilt toch op jouw verjaardagsfeest?

• Niet te vroeg stoppen met feesten

Je hebt het zelf vast wel eens ergens anders meegemaakt. De sfeer is top, de muziek wordt alleen maar beter, de gesprekken interessanter… en dan is de avond alweer voorbij en ‘gaan de lichten aan’. Te vroeg, en waarom? Tja, wie zal het zeggen. Zorg dat dit niet gebeurt op jouw feest, tenzij je een kinderfeest organiseert 😉 De avondfeesten waarvoor wij als coverband worden ingehuurd (in Noord-Holland en daarbuiten) zijn doorgaans niet voor 00:30 uur afgelopen, om maar iets te noemen. Het is natuurlijk wel afhankelijk van de dag of avond waarop je je feest organiseert, of je het tot de wat latere uurtjes kunt laten doorgaan.

• Lekkere muziek van de juiste artiest of (cover)band

Wat is een feest zonder goede muziek? Afhankelijk van wat voor feest je wilt geven en waar je zelf van houdt, zul je in eerste instantie een keuze moeten maken tussen ‘wel of geen livemuziek’. Oftewel: een band boeken of niet. Je zult begrijpen waar wijzelf de voorkeur aan zouden geven, haha. Door een coverband te boeken die al vaker bewees een feestje te kunnen bouwen (zie onze Referenties), weet je zeker dat alle gasten het naar hun zin gaan hebben. Overigens: een combinatie van livemuziek en ‘plaatjes draaien’ is ook prima mogelijk. Regelmatig zorgen wij er tijdens optredens voor dat rondom en tussen onze sets door gewoon perfect de beste playlists kunnen worden afgespeeld over onze kraakheldere maar krachtige PA-set, via Spotify, iTunes of zelfs USB-sticks als men die zo aanlevert.  The best of both worlds, het kan zo makkelijk zijn.

Handige infographic: de beste tips om zelf een goed feest te organiseren

Band boeken & meer tips voor perfect verjaardagsfeest - infographic

Zelf een coverband boeken voor je verjaardag-party?

Denk je erover na om ter gelegenheid van jouw verjaardag een feest te organiseren, en wil je voor de livemuziek niets minder dan een superstrakke, enthousiaste coverband? In Noord-Holland of daarbuiten: wij zijn je ‘5 man + 1 dame’ 😉  Onze vele positieve reviews spreken voor zich: het wordt gegarandeerd een verjaardagsfeest waar jij en je gasten zeker van kunnen nagenieten.

Neem gewoon VRIJBLIJVEND CONTACT met ons op. Kom eventueel vooraf kijken bij een repetitie of tijdens een openbaar optreden als dat qua timing uitkomt. Alles is bespreekbaar, we horen graag van je.